fredag 8 april 2011

Endorfiner som rymmer!

Hej!
Har inte tagit förebilder än, de kommer upp senare idag eller imorgon och mått också.

Det var 1,5 år sen MINST som jag tränade senast, då hade jag personlig tränare och gick även till gymmet med min  pappa, det var fruktansvärt roligt och ändå så slutade jag...orsak? jo blev sjuk en vecka och det är så himla lätt att fastna i "Jag vill bara göra vad jag vill orkar inte planera nåt, tränar när jag hinner -mode" så där förblev jag...konstigt med tanke på att jag innan cyklade till jobbet (ca 1 mil) fram och tillbaka varje dag. när det slutade så började jag även röka, jag trodde aldrig i mitt liv att jag skulle bli en rökare. Herregud jag var 18 år när jag ens började röka och JA, det var grupptrycket. Sen inte så sent efter det fick jag hudbristningar på magen (nej jag hade inte ens gått upp i vikt vid denna tidpunkt) det var inte konstigt eftersom både min mamma och min syster (och tydligen jag) har sinnesjukt otöjbar hud och de verkade aldrig ta slut. Efter detta, efter att jag fått hudbristningar så gav jag upp. nu var allt försent, ingen kommer tycka jag är vacker, sexig nu. Det var här det började. på ett år gick jag upp 15 kilo och det spelade ingen roll, jag skulle ändå aldrig bli snygg igen och vikten fortsatte att öka.
Väger idag 82,2 kg och är 168cm lång, jag är inte tjock men jag är ohälsosam och otränad och KONDITIONEN!
Det är tack vare Robine Románs blogg som jag tog tag i detta, kan inte lova att jag kommer hålla mig men kan lova att försöka!

 Idag blev det en powerwalk med intervaller på hela 1,5 timma! Mycket bättre och mer än jag trodde att det skulle bli! och endorfinerna rymde direkt och jag satte mig och log nöjd i soffan med en välförtjänt banan!

Robine kom med förslag att hon ville starta en powerwalk grupp i Strängnäs! Jag är PÅ!
Var med du också!

Ses imorgon :)

2 kommentarer:

  1. Kul att du startat en blogg!
    Vi kommer länka till alla deltagare så ni kan titta in hos varandra och peppa varann också.

    PEPP!

    SvaraRadera
  2. Härligt! sånt gillar vi :) Jag måste ju peppa mig själv med min egna blogg också så jag lätt kan gå tillbaka och kolla utvecklingen :)

    SvaraRadera